Tuesday, April 28, 2009

Voice SMS???

Seperti biasa, aku akan mengucapkan Good night and sleep tight untuk dia. Semalam dia tiada call... aku agak sedih pulak. Aku dail *1* . Dengar voice SMS dia.. Uwekkk~~~ Voice SMS yang dia nyanyikan lagu tu sudah hilang! Aku terus gila meroyan! Aku dail *1* banyak kali... Memang GILA tahap GABAN sudah nie..

'Voice SMS anda sudah tamat'

Itu jak yang diulangnya. Tanpa aku sedari, airmata sudah meleleh membasahi pipi ni. Aku lap pelan-pelan. Aku bagilah dia Voice SMS.

'Sayang sayang... sayang sayang sayang! Sayang sayang sayang? Sayang sayang sayang... Kamu, saya rindu sangat sama kamu. Kamu rindu saya? Okay..Gud night. Bye.'

Time tu memang aku mau menangis sudah. Aku dapat mesej... Dia sudah dengar voice SMS aku. Aku cuba pejam mata tapi ndak boleh... Teringat lagu tu balik. I need that song to get a good sleep!!!! Aku pergilah call dia. Dia ndak angkat pun. Adalah empat kali aku call. Okay... maksudnya dia ndak mau dikacau la kan???

Air mata semakin deras. Kalau ndak dibendung, banjir kilat di Sandakan ni. Aku lap air mata. Pastu aku call Edy... Dialah tempat aku menangis dan meluahkan apa yang tersirat di hati ni. Siap merajuk-rajuk lagi! Ehhe... Aku call dia... Aku cakaplah pasal tu. Tangisan makin menjadi-jadi. Dia pula macam mahu ndak mahu... bukan macam dulu lagi. Kalau aku menangis, berabis dia pujuk. Sekarang ni.. dia cakap... "Sudahlah..jangan nangis lagi."

Itu jak?? Urm.. ;-S

Lepas menangis tu, terus pening kepalaku. Pusing.. betul... macam mau muntah pulak. Aku ketip mulutku. Namo muntah. Aku picit-picit dahiku. Aku pejam mataku kuat-kuat. Macam ada cahaya-cahaya dalam pejaman mataku. Huh? Aku mau mati sudah ka? Ya ALLAH... belum ready lagi! Jadi hantu pontianaklah aku nie!!! Hantu pontianak yang berambut blondy! Hahaha... aku buka mataku. Owh... kilat rupanya...

Aku cepat-cepat ambil kertas dan pen. Dalam kegelapan tu, hanya menggunakan lampu kecil menulis...

I don't want to be alone tonight...
With this lightning scared me off..
I wanna you be my side...
Hug and calm me down...
And say "I'm here... I'm here".


Sambil menulis-nulis, sambil menangis tersedu-sedan. Hujan pun turun renyai-renyai. Tapi kilat dan guruh memancar macam mahu roboh sudah rumahku! Uwa~~ takut! Cepat-cepat aku tutup badanku guna selimut kanak-kanak yang kecil tu. Ada poket di selimut tu yuk!!! Ahha.. aku selalu kasi masuk kaki dalam tu.. Ehhe...

Tengok jam... masih jam 11.14 p.m... ndak boleh tidur. Pitt..pit...pitt... Handphoneku berbunyi. Owh... SMS rupanya. Aku tiada meletak harapan lagi untuk dia SMS... ya.. memang betul aku berbuat begitu. Si Afiq rupanya SMS... Dia cuma mau bagitau aku yang dia baru abis berperang(kerja). Hahahaha.... ada-ada saja dia tu.. AFIQ THE BABYISH!!!!

Jam 12.15a.m macam tu, aku terbangun. Ish... masih pening! Aku buat supersaver! Aku pergi call budak baby tu! Manjanya la dia terlampau... Adeyh, nasib baik kau ex aku!!! Kalau ndak, sudah aku cubit-cubit!

"Cakap good night honey bunny."
Aku diam sekejap... aku balaslah... "Good night my ex honey bunny".
Dia diam... Aku tau dia ndak suka...
"Yalah..yalah... Good night honey bunny!"
Dia ketawa. "Good night sayang!"
"Eh...mana boleh! Kitakan sudah bercerai?"
(Konteks bercerai di sini ialah break-up!)
Dia diam... Pastu dia merengek..
Aku cakaplah "Aih..betul ba kan??? Lama sudah kita bercerai?"
"Afiq tak suka Wanie cakap macam tu..."
Aku pula yang diam.
"Tak mahu tidurlah," cakapnya.
"Eh..tidurlah! Okay?"

Selepas ucapkan selamat malam, aku pun tutup mata. Tiba-tiba bermain pula lagu Sehinggaku Menutup Mata. Aih... aku buka mata! Aku kasi off air-con. SEJUK!!! Terus tidur!!!

Bangun tidur jam 8 lebih owh!!! Uwak~~ Tapi ndak panik. Terus dengar lagu Come Back To Me. Tapi lagu Kiss Goodbye dari Jay Chou lebih kuat bermain di minda. Nampaknya... aku kena lepaskan dia pergi! Ya... aku rasa aku sudah ready... Burbye bubu~

No comments:

Post a Comment